Recollida porta a porta residus especials i voluminosos

INFORMACIÓ D’INTERÈS:

Amb l'objectiu de millorar el servei de recollida de residus voluminosos, es va implementar el sistema porta a porta de recollida habitual d'aquest tupus de residus.

Per a la correcta utilització d’aquest sistema de recollida, cal que els i les usuàries informin a l’ajuntament de la seva intenció de fer ús del servei un mínim de dos dies abans de la recollida indicant la tipologia i ubicació. El mateix dia de la recollida, només caldrà dipositar els residus davant de la porta de casa abans de les 15:00h.

Els residus voluminosos que es poden reciclar són: plàstics, ferralla i metalls, vidre pla o armat, mobles, matalassos i fustes. Cal evitar que els residus es trenquin, per tal que puguin ser reciclats adequadament. Els líquids s’hauran de dipositar a una caixa en ampolles o bidons ben tancats fins a un màxim de 3 litres i caldrà indicar el nom del contingut en cas que es tracti de productes perillosos que no es puguin identificar a simple vista. Pel què fa als fluorescents, piles, aparells elèctrics, etc. es recomana el seu reciclatge a través dels seus punts de venta. Els medicaments s’han de reciclar a través dels contenidors ubicats a les farmàcies (punt SIGRE) i les xeringues i demés residus sanitaris a través dels contenidors ubicats als hospitals o als centres mèdics. Els envasos de fitosanitàris també s’hauran de dipositar en contenidors especials ubicats als punts de venta d’aquests productes (punt SIGFITO) com poden ser cooperatives, empreses distribuidores, etc. Les ruines i l’amiant són materials que es reciclen a través d’un gestor autoritzat. I, finalment, cal informar que les indústries i els professionals no poden utilitzar aquest servei de recollida.

Per qualsevol aclariment o dubte podeu posar-vos en contacte amb el Consell Comarcal de l’Alt Camp o bé amb l’ajuntament de Montferri.

(Febrer, 2024)